2016. december 31., szombat

Várólista csökkentés 2017

A várólista csökkentő játék, amit már hosszú évek óta űzünk nem csak egy kihívás, és egy lista, hanem már hagyomány is. Néha nem sikerül, de ez nem befolyásol minket abban, hogy újra jelentkezzünk a következő évire, esetleg tovább tologatva a tartozásainkat. Nekem sosem esik nehezemre ennyi könyvet kiválasztani a várólistáról, amik már régóta várnak, mert sajnos tetemes mennyiségű könyv vár rám régóta... Lobo blogján elolvashatjátok >>a szabályokat<< (ajánlott is!) és jelentkezhettek a jövő évi várólista csökkentésre, avagy vcs-re még holnap éjfélig. A lényeg röviden annyi, hogy ki kell választani 12 (+ha akarsz még 12 alternatív) könyvet a várólistánkról (ami lehet teljesen virtuális is, nem muszáj vezetni sehol), amik legalább fél éve megjelentek már, és várják az olvasást, és ezeket a következő évben aztán jól elolvassuk. :) Fogyasztjuk az olvasatlanokat, amik régóta ülnek a polcainkon. (Persze lehet kölcsön, vagy könyvtári is, mindegy. :)) 

Lássuk, hogy miket válogattam be a 2017-es vcs-be!

Az alap 12-es lista:

- Lionel Shriver: Big Brother
- Robert Galbraith: The Silkworm (03.23.) 
- Lauren Beukes: Zoo City (angol) (11.19.) 
- Muriel Barbery: The Elegance of the Hedgehog (04.14.) 
- Mikhail Bulgakov: The Master and Margarita
- Niccoló Ammaniti: I'm Not Scared
- Anna Gavalda: Édes életünk (09.17.) 
- Sue Monk Kidd: The Secret Life of Bees
- Edward Kelsey Moore: Szikomorfán születtem
- Joachim Meyerhoff: Mikor lesz végre megint olyan, amilyen sosem volt
- David Benioff: Tolvajok tele (04.01.) 
- Mats Strandberg - Sara B. Elfgren: Kulcs

És az alternatív lista:

- Alice Hoffman: The Ice Queen
- Alessandro Baricco: Emmaus
- Georges Simenon: A londoni férfi (04.16.) 
- Georges Simenon: Aki a vonatokat nézte
- Agatha Christie: 4.50 from Paddington
- Jean-Paul Didierlaurent: A 6:27-es felolvasó
- Mary Ann Shaffer - Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság (elkezdve)
- Baktay Miklós - Baktay Zelka - Popper Péter - Tari Annamária - Zsolt Péter: Pénz, karrier, csillogás? (02.28.) 
- Almási Kitti - A.J. Christian - Csernus Imre - Popper Péter: Miért vagyunk boldogtalanok? (07.30.) 
- Kristen Kittscher: Paróka az ablakban
- Jacqueline Wilson: The Story of Tracy Beaker
- Jacqueline Wilson: The Illustrated Mum 

Kattintásra megnő.
Az alternatív nem véletlenül kisebb torony, oda direkt válogattam rövidebbeket, bár nem mind könnyedebb, de azért inkább ott kapnak helyet a mesék, krimik, pszicho könyvek. 

A posztban folyamatosan frissíteni fogom a linkeket azokhoz a könyvekhez, amikkel már végeztem,

A korábbi vcs-k összesített eredményei nálam (csak egyszer indultam alternatív lista nélkül):

2011: 2/12 (jujj) x
2012: 10/24 x
2013: 13/24 ✓
2014: 12/24 ✓
2015: 15/24 ✓
2016: 10/24-ig jutottam mostanáig... így most ez egy: x
2017: december közepén az állás: 8/24 és egy elkezdve

Csökkentsük a várólistát 2017-ben is! :) Hajrá! :) 

A résztvevők listája: >itt<


Forrás.

25 megjegyzés:

  1. Bár az egyik kedvenc könyvem, valahogy nem tudom elképzelni, hogy A Mester és Margarita neked tetszeni fog... De nagyon kíváncsi vagyok, miket fogsz tudni kiolvasni jövőre. :) Akárhogy is boldog, könyvekben és olvasásra szánt időben gazdag új évet kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, még egy lapáttal rátettél, hogy féljek tőle! :D :D Amúgy annyira piszkál már ,de tényleg, hogy mi van egyáltalán ebben a könyvben, mert nem tudok róla semmit... csak hogy van egy macska. Meg bibliai utalások?
      Én is kíváncsi vagyok, hogy alakul majd ez a kupac.
      Neked is nagyon boldog, jó könyvekben gazdag új évet! :)

      Törlés
    2. Nem szeretném, ha félnél tőle, csak egyszerűen nem gondolnám, hogy neked való. :) Ha a Marija Morevna nem tetszett, gyanítom, ez sem fog. Aztán ki tudja? :) Igen, bibliai egy kicsit, de nagyon nehezen tudnám összefoglalni, miről szól. A Mester - Jézus, és van benne Sátán is, meg végzet, és elkerülhetetlen sors. Én már olvastam vagy 3x, és mindig imádom. :) Mindig elhatároztam, hogy majd most jobban megjegyzem a részleteket, de végül inkább csak egyes cselekményelemek, és benyomások maradnak.

      Szóval ne félj tőle, nagyon kíváncsi lennék, ha elolvasnád, hogy mi a véleményed. :)

      Törlés
    3. Hmm, hát nem tudom, a Marija Morevna nekem kicsit anti-könyvem lett, az igaz, de nem hiszem, hogy oroszos dolgok mind azokká válnának, sőt. :) Van benne azért bizodalmam. Nem is baj, ha nem tudok róla sokat előre, talán így a jobb. :)
      Oké, nem félek (vagy nem félek jobban, mint eddig ;)).

      Törlés
    4. Sztem se. A MM teljesen más, mint a másik MM (azért ez vicces). Csak egy könyv, nem esz meg. És nem kell komolyan venni, csak hagyd, hogy vigyen magával. Az elején nekem döcögős volt, aztán Margarita sokat lendített a helyzeten.
      Ha vmi érdekel, bele kell olvasni, úgyis csak te tudod megmondani, tetszik-e vagy sem.

      Törlés
    5. MM a négyzeten! :) Oké, igyekszem. De egyszerűen vannak ilyen könyvek az ember életében, hogy kicsit tartasz tőle. Mindenesetre el akarom olvasni. :)

      Törlés
    6. Nekem nagyon sok ilyen van.:D

      Törlés
  2. PuPi, fussunk neki jövőre a Mester és Margaritának, támogassuk egymást! Én ugyan nem válogattam be a vcs-be, de ha olvasnád, szólj :)
    Amúgy az alaplistád szerintem nagyon jó válogatás, menni fog, a felét olvastam, azok mind jó könyvet voltak, több kedvencem is van köztük. Közös pontunk a Sündisznó eleganciája, ezer éve el szeretném olvasni.
    Hajrá neked 2017-hez, hogy majd egy év múlva egy jó nagy pipa legyen az évszám mellett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Niki, jó, mindenképp szólok. :) Támogassuk egymást! :)
      Köszi, szerintem is egész jó kis listát rittyentettem a végére. Elég sokat változtatgattam már a hónapokkal ezelőtti tervhez képest is, meg persze most a végére láttam meg, mi az, amit biztos át akartam csúsztatni a tavalyi listáról. És rájöttem, hogy sokat nem érdemes, mert akkor nézhetem majdnem ugyanazokat a listákat megint, ebben az évben is. :D
      Sünit is olvashatunk együtt!
      Köszi, neked is hajrá! Én is remélem, hogy a 2016-os bukta után ez majd most sikerül megint. :)

      Törlés
  3. Ó, a Szikomorfán születtem és a Tolvajok tele közös pont! Ezt a kettőt én is beválogattam :) A sündisznó eleganciáját pedig én is régóta el szeretném olvasni, de most az én listámból kimaradt.
    A Mester és Margaritával kapcsolatban: én totálisan belezúgtam anno, mikor olvastam. Annyira, hogy mikor elolvastam, rá kb. 2 hétre megint elővettem, hogy elolvassam :D Kétféle kiadásban is megvan, először csak Diákkönyvtárosban vettem meg, de aztán mivel ennyire tetszett, beruháztam egy keményfedeles kiadásba is. :) Persze, no pressure - nem azért írtam. :) Csak mindig muszáj lelkendeznem ha meglátom valakinél, hogy olvasta/tervbe vette :D (elnézést)

    Pilla, neked meg boldogságos, könyvekben és remek olvasmányokban gazdag új esztendőt kívánok! A listával pedig hajrá, menni fog ez! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juhé! :D Bár, volt ilyen, hogy ujjongtunk valakivel, hogy ú, ugyanazok, és majd együtt olvassuk, és azokból pont nem lett nálam semmi... de persze ne így legyen... :)
      Na, ez jó hír, jó is hogy írtad, hogy így belezúgtál, köszi, megerősít! :)

      Neked is nagyon boldogságos, jó élményekben és jó könyvekben gazdag új évet kívánok, drága Heloise! :)))

      Törlés
  4. A The Ice Queent januárban szeretném megrendelni, úgyhogy hamar olvasd el! :D

    VálaszTörlés
  5. Na, erre nem vagyok kész! Idén persze rögtön olvastam a felhívást, de sokáig gondolkodtam rajta, mert tudom, hogy képtelen lennék tartani. Így hagytam kialudni a lázat, hogy de jó lenne, mert parancsra olvasni nem megy. Ugyanis, hiába érdekel egy könyv, ha listában van, nem nem is akarom:D

    Minden elismerésem a tied, mert bátor dolog. kíváncsi vagyok pár könyvre a listádból, és The Silkworm miatt annyira büszke vagyok rád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ezzel ugyanígy vagyok. :) Talán össze se tudnék állítani egy ilyen listát. Ha valami érdekel, előbb-utóbb sor kerül rá, ha meg nem kerül, az talán már nem is érdekel annyira.
      De őszintén csodálok mindenkit, aki belevág ebbe, és talán még teljesíti is. :)

      Törlés
    2. Én szeretem, de én is csak játéknak fogom fel. :) Igyekszem tényleg úgy válogatni, hogy olyanok legyenek, amikhez van kedvem (csak hát csalfa és változékony a kedvem :D ), és nem érzem soha versenynek, vagy egy kényszeredett pipálásnak.
      Reea, kíváncsi vagyok a Silkwormre! :)

      Törlés
    3. Én is kíváncsi vagyok, de normális módon tartok is tőle. :D

      Törlés
  6. Óh, a te listád is nagyon ígéretes. :)
    A Selyemhernyó igazi krimi csemege, még a Kakukkszónál is messze jobb - szerintem.
    A Gavalda kötetnek is kétszer futottam neki, de másodszorra már elvarázsolt.
    A Kulcsot nagyon várom, hogy olvasd! Olyan jó lenne másnál is svéd könyvekről olvasni. :D
    A Zoo City is izgalmas, anno nekem tetszett, bár azóta sokat változtam. :) Mindenesetre a borítója gyönyörű!
    A Sündisznó nálam is szerepel, szóval hárman is elegánsak leszünk. :))

    Nagy hajrá mindannyiunknak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Remélem tényleg lesz benne néhány csemege. :) A Selyemhernyót már nem akarom olyan soká tologatni, mint a Kakukkszót sikerült. :)
      Skandináv és svéd címke alatt azért találsz nálam is pár bejegyzést. :) Az Engelsfors trilógiát nagyon szeretem a hangulatáért. Még most, a hidegben kéne nekiállnom amúgy. :)
      A Zoo Citytől kicsit tartok, mert ugye Beukes nálam lebőgött a Tündöklő LÁNYOK-kal... :D De erre az állatos sztorira kíváncsi vagyok - na meg meg is vettem korábban a könyvet, szóval el kéne olvasni. :)
      Sünizünk, jeee! :D
      Hajrá neked is!

      Törlés
    2. 9-et olvastam az alaplistádról.:)
      Ó, ennyien Süniztek jövőre? Bocsi, de nagyon nevetek magamban. Nem, nem mondom el. Majd megtudjátok.:D
      De van benne egy Alkotmány nevű macska.

      Törlés
    3. Ejha! Nagyon Amadeás akkor az alaplistám! :)))
      Még nem tudom miért vicces a sünink, de majd hamarosan megtudom. ;) Alkotmány? :D Ez jó. Bár nem jobb, mint a Footnote (lábjegyzet) nevű macsek Carriger Prudence-ében. :)

      Törlés
    4. Tudom, mikor fejezed be, mert csuklani fogok.:D
      Lábjegyzet egy Fable-regényben is van, a Szennyből az Angyalban. Szegény párával nagyon sok minden megesik, ráragad egy paróka és megfogadja, hogy egér helyett áttér az emberevésre.:D

      Törlés
    5. Huhh, micsoda kalandjai vannak ezeknek a Lábjegyzet macskáknak! :D

      Törlés
  7. A Rowling által álnéven írt krimisorozat idén képernyős verziót is kap. Az egyik szereplő meg ki más is lenne, mint a Muskétások(2014) sorozat Athosa Tom Burke. http://www.imdb.com/title/tt4276618/?ref_=ttep_ep_tt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, láttam én is a jó hírt! :) Neked tetszik a casting? :)

      Törlés