2015. december 14., hétfő

Várólista csökkentés 2016

Már nagyon vártam idén, hogy Lobo meghirdesse a szokásos várólista csökkentést, amit már ha hiszitek ha nem, külföldi mintára 5 éve játszunk mi is! :) A játék lényege és szabályai Lobo posztjában megtalálhatók, dióhéjban annyi a teendő, hogy még az előző év végén kijelölünk magunknak a következő évre 12 (+12 alternatív) könyvet a képzeletbeli vagy valós, polcon porosodó, avagy e-book olvasón pihengető várólistánkról, és ezeket elolvassuk, csökkentve ezzel régi tartozásainkat, a halogatott könyveket, egyszóval: fogyasztjuk az itthoni olvasatlanokat. :) Persze kinek mi, lehet kölcsönözni, könyvtárazni is. A könyveknek legalább fél éve kell már várakozniuk, hogy részt vehessenek a játékban. :) Nekem ez nem nehéz szempont, mert még mindig vannak évtizedes darabok is a várólistámon. :)


Lássuk akkor a 2016-os jelölteket, sorakozó! ;) 

Az alap 12-es lista:

- Catherynne M. Valente: Marija Morevna és a Halhatatlan (02.07.) 
- Catherynne M. Valente: The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making (félbehagyva 05.03.) x
- Robert Galbraith: The Cuckoo's Calling (09.18.) 
- Jonas Jonasson: The Girl Who Saved the King of Sweden (10.03.) 
- Joanne Harris: Blueeyedboy
- Toni Morrison: Nagyonkék (06.21.) (nincs poszt, csak Gr-értékelés) 
- Dodie Smith: I Capture the Castle (08.10.) 
- David A. Kessler: Muszáj annyit enni? (12.31.)
- Alessandro Baricco: Háromszor hajnalban (09.25.) 
- Silvia Avallone: Acél
- Mats Strandberg - Sara B. Elfgren: Kulcs
- Sofi Oksanen: Baby Jane (06.04.) 

És az alternatív lista:

- Georges Simenon: Maigret és a furcsa idegen (elkezdve)
- Georges Simenon: A gyilkos
- Susan Maushart: The Winter of Our Disconnect
- Leiner Laura: Szent Johanna Gimi 1. - Kezdet
- Leiner Laura: Szent Johanna Gimi 2. - Együtt
- Csernus Imre, Kígyós Éva, Popper Péter: Titok, elhallgatás, őszinteség (05.28.) 
- Mikhail Bulgakov: The Master and Margarita
- Ray Bradbury: We'll Always Have Paris
- Maggie Stiefvater: Forever
- Csernus Imre, Pampuryk Péter: Felnőtt húsleves (10.09.) 
- Sarah Addison Allen: A csodálatos Waverley-kert
- Raffaella Barker: Come and Tell Me Some Lies

Kattintásra megnő


A posztban folyamatosan frissíteni fogom a linkeket azokhoz a könyvekhez, amikkel már végeztem,

A korábbi vcs-k összesített eredményei nálam (csak egyszer indultam alternatív lista nélkül):
  • 2011: 2/12 (jujj) x
  • 2012: 10/24 x
  • 2013: 13/24 
  • 2014: 12/24 
  • 2015: 15/24
  • 2016: 10/24 x

Csökkentsük a várólistát 2016-ban is! Ha meg nem jön össze mégse, legalább listáztunk egy jót! :) Hajrá mindenki! :) 


A résztvevők listája: >itt<.
Forrás

22 megjegyzés:

  1. Jó listák! És szerintem teljesíthető olvasmányos, jó könyvek mind (nem úgy mint az enyém XD). Jövőre én is szeretnék többet olvasni angolul, követem a példád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :D Igyekszem könnyíteni a saját dolgom, és tettem bele azért jópár kis rövidkét. Azokkal jól lehet mondjuk indítani az első pár hónapban, és máris nincs lemaradásban az ember. :)
      A te listád nekem kicsit ijesztő :D mondjuk nekem is lenne mit pótolnom irodalmibb alkotásokból, de elég a Mester és Margarita, ha elolvasom végre... már így is az előző vcs-ben is csak tologattam. :D

      Törlés
    2. Sztem A mester és Margarita eszméletlen jó, már ha szereted a fekete humort, a misztikumot és a Jézusos sztorikat. Könnyű a nyelvezete, egy csomó vicces szituval. Én imádom, már többször olvastam, sőt színházban is láttam. Hajrá! :)

      Törlés
    3. Köszi, most kicsit megnyugtattál, és kedvet is hoztál, hogy előrébb vegyek a "mumust". :))

      Törlés
  2. A 2011-es :D
    Amúgy nagyon imádom ezeket a listákat nézegetni, örülök, hogy már a tiédet is láthatom :)
    A Leiner Laurák tavaly is voltak már, nem? Vagy valamilyen tervezős listádon tuti láttam. :)
    A Kulcsot még idén szeretném befejezni, nyáron kezdtem el, csak aztán közbejött egy csomó másik könyv, de már várom, hogy folytathassam meg egyszerre nem is várom, mert akkor vége lesz ennek a sorozatnak :(
    Egy Oksanent már nekem is kéne olvasni, tök régóta tervezem... és még Bariccót is, pont ma érkezett tőle (mármint nem személyesen tőle:D) egy könyv, a Történet, mert bár ő nem annyira az én szerzőm, ez most valahogy megtetszett.
    A Muszáj annyit enni?-t olvastam, de bevallom, semmire nem emlékszem belőle, azt hiszem, nem sok érdekeset találtam benne. :)
    Hajrá!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 2011-es év volt az első vcs ugye, és nagyon kis lengén kezdtem, nem is érdekelt annyira, olyan nonszensznek tűnt, hogy 12 könyvet nem fogok tudni elolvasni egész évben a listáról, hogy hát, ez lett belőle. :D :D
      Leiner Laurák már a tavalyi vcs-ben is voltak, igen, meg a mostani őszi tervezőben is, de nem jutottam el odáig. :(
      Ó, a Kulcs, tényleg, te már nekivágtál. :) Majd januárban befejezzük együtt!
      Oksanen: a Tisztogatás régebb óta megvan tőle, de most inkább ezt a rövidebbet tettem be, úgyis kölcsönkönyv, tehát még jövőre jó lenne visszaadnom, mielőtt egy évtizedig ülök rajta. :D
      A Muszáj annyit enni? -t a fogyás jegyében tettem be, meg hogy legyen mindenféle műfajból könyv, és ne csak regények. :)
      Köszi! Majd igyekszem jövőre is szépen teljesíteni. :)

      Törlés
  3. Szeretek mazsolázgatni az ilyen posztoknál, mindig találok valami érdekeset :) Én ezt abszolút játéknak fogom fel, bár eddig mindig sikerült elolvasni 12-öt, de soha nem a teljes alaplistát. Idén kb már októberben összeállt nálam a csapat, néha raktam fel hozzá egyet-egyet, de én sem szívattam meg nagyon magam jövőre, vannak vékonyak és könnyebbek is benne. Aztán majd kiderül :)
    A Készeműfiú nálam is vcs 2016-os, szóval van egy közös pontunk :)
    Az Acélt én nagyon szerettem, bár nem éppen felemelő. A Kakukkszó meg hát nálam nagy szerelem, remélem nálad is így lesz majd, izgulok érte :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem mindenkiét végigbogarászni. :) Listamánia... :D
      Persze, én is játéknak fogom fel, bár igaz, hogy idén elég tervszerűen haladtam, és havi 2-vel meglett júniusra már a 12-es lista (bár nem az alap nekem se, de ugye pont ezért jó az alter), de egyáltalán nem éreztem tehernek, tényleg jól sikerült akkor válogatni. Remélem ez a lista is ilyennek bizonyul majd. :)
      Kékszeműfiú, jeee! :D Nagyon kíváncsi vagyok rá!
      Nem baj, ha kicsit depis az Acél, kellenek az ilyenek is. :)
      Kakukkszó: szinte nem is tudom elképzelni, hogy ne tetszene.

      Törlés
  4. szegény leiner, egyszer sorra kerülhetne már végre.:D
    harris van mind a kettőnknél, ezt leszámítva az egyedüli átfedés a kulcs lesz, ha majd én is elolvasom, egyszercsak.
    a 2011-es éved nagyon jó volt. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, drágám szereped van benne, hogy tologattam, annyira finnyogtál rá! :D :D :P
      2011-re nem hittem, hogy ennyire rácuppantok :D

      Törlés
  5. Valente meg a Blueeyedboy tök jók, meg az Acél és a Kakukkszó is.:) Olvasd csak A Mester és Margaritát, nekem is sikerült végre elkezdeni.
    Még nem nagyon gondolkodtam, mit rakjak a jövő évi VCs-be, az idei válogatás nem sikerült olyan jól.:/ Tegnap az év végi zárást kezdtem el írni, meglepően sok rossz könyvet sikerült olvasni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jee, akkor már van pár jó választásom, úgy tűnik! ;) 8-)
      A Mester és Margaritáról beszéltünk nálad is, örülök, hogy te már összeszedted magad és olvasod. :))
      Talán jövőre sikerül jobb listát összeraknod. ;)
      Ó, a zárós poszt nálam is érdekes lesz, nekem is volt sok középszerű, vagy kifejezetten rossz olvasmányom idén.

      Törlés
  6. Kakukkszó :))) ezen hangosan felröhögtem, tudod, miért ;)
    Klassz kis listák, a Valente könyvekre nagyon kíváncsi vagyok, hogy tetszenek majd! Lassan én is elkezdek tervezgetni asszem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajjmár! :D :D
      Köszi, egyébként szerintem is jó listák lettek, nem magamat dicsérendő, de jó csííít érzek belőlük. :D
      Te is vcs-zel majd, vagy csak sima tervek?

      Törlés
    2. Terveim szerint lesz VCS jövőre is ;)

      Törlés
  7. Jó kis könyveket válogattál össze, és ahogy nézem, szép nagy lett a kupac. :D
    Nekem még egyszer se sikerült a VCS, pedig minden évben jelentkezem. :P Jövőre is részt veszek, most nagyon bízom benne, hogy menni fog. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Igen, a vastagabbak eléggé megdobták a magasságát, de azért nem tűnik vészesnek, vannak nagyon rövidkék is. :)
      Jövőre talán neked is sikerül! :) :) Hajrá!

      Törlés
  8. Hogy lehet erre a listára "hivatalosan" is jelentkezni? :) Két éve űzöm privátban ezt a műfajt én is, akkor vezettem be, amikor szemtelenül intenzív könyvvásárláson értem tetten magam, így az év vége felé sürgősen előírtam magamnak a kötelező olvasmányokat. Íme az ideiek: https://www.goodreads.com/review/list/32949647?shelf=to-read-in-2016

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A várólistacsökkentésre Lobónál lehet jelentkezni, a blogján és molyos kihíváson is. Mivel egész évre szól, ezért az előző év végén hirdeti meg, és a listákat véglegesíteni kell december 31-ig, utána nem lehet rajta változtatni, ezért a jelentkezés is akkor zárul le.
      Ennek megfelelően "hivatalosan" majd csak idén év végén jelentkezhetsz a 2017-esre. :) Persze azért olvass sok várólistás várakozót idén is. :)
      Néha nem árt egyébként elolvasni a blogbejegyzést. :D (ti. ott van benne minden)

      Törlés
    2. A blogbejegyzés sokat nem segített, ergó a kérdés, de köszi :) A "hivatalos" részvételtől függetlenül muszáj lesz csökkentenem, ehhez a feltételhez kötöttem a további könyvvásárlásokat. Igazából ezzel van a legnagyobb gondom :) Sok sikert!

      Törlés
    3. Oké. :) Azt hittem egyértelmű, plusz van link Lobóhoz is, aki teljes részletességgel közli a szabályokat. De nem kötekedésből írom, szívesen segítek persze. :)
      Jó ez a feltételhez kötés, de én biztosan nem bírnám ki, hogy ne vegyek könyveket... Gyenge vagyok! :D Rengeteg van felhalmozva, így mindig irigykedve nézem azokat, akik alig tudnak fél éven túli várakozókat összeszedni, nekem még bizony tizenévesek is vannak a listákon. :) :/

      Törlés