2016. április 26., kedd

Jen Campbell gyűjteményei

Jen Campbell egy népszerű könyves vlogger/blogger és nem mellesleg író-költő, akire Lobo miatt figyeltem fel, és azóta is rendszeresen ellátogatok a Youtube-csatornájára, hogy szemezgessek a könyvajánlóiból. Szimpatikus, szépen beszél, és nagy lelkesedéssel csinálja a videóit. Igaz, én nem vagyok egy nagy vlogger-fan, mert egyszerűen unom végignézni a videókat, ezerszer inkább elolvasok egy blogbejegyzést, Jennel mégis néha kivételt teszek. 

Két kötete is van, amikben összegyűjtött egy rakás vicces/elszomorító/meglepő könyvesbolti szituációt, több helyen is dolgozott ugyanis könyvesboltban. A kötetek címe abszolút összefoglalja mire számíthatunk: Weird Things Customers Say in Bookshops és a második rész: More Weird Things Customers Say in Bookshops. És még így is, annak ellenére, hogy a cím mindent elárul, a második kötetbe belekerült egy olyan sztori is, amikor a fickó megkérdezi a dedikáláskor, miről szól ez a könyv, és vannak-e benne vámpírok... 


Az emberi butaság határtalan, és nem kötött nemzetiségekhez úgy látom. Mindenhol megtalálhatók a siralmasan hülye emberek, és a lehetetlenül szemtelenek is. 
Szórakoztató könyv, bár némelyik sztoritól (vagyis kedves elkövetőjétől) a fejemet vertem a falba, itt-ott pedig kíváncsi lettem volna a "folytatásra", még ha az nem is olyan vicces, mint a csattanó, amivel lezárták a történetet. 

A könyvesbolti aranyköpéseken kívül van néhány könyvtári is, és ahogy említettem feljebb, a második kötetben vannak olyanok, amik az első kötet dedikálásán hangzottak el. 

Néhány kedvencem az első részből


“CUSTOMER: Hi.
BOOKSELLER: Hi there, how can I help?
CUSTOMER: Could you please explain Kindle to me.
BOOKSELLER: Sure. It’s an e-reader, which means you download books and read them on a small hand-held computer.
CUSTOMER: Oh OK, I see. So . . . this Kindle. Are the books on that paperback or hardback?” 

“CUSTOMER: You know that film, Coraline?
BOOKSELLER: Yes, indeed.
CUSTOMER: My daughter loves it. Are they going to make it into a book?” 

“CUSTOMER (to her friend): What's this literary criticism section? Is it for books that complain about other books?” 

“CUSTOMER: If I were to, say... meet the love of my life in this bookshop, what section do you think they would be standing in?” 

“CUSTOMER: Did Charles Dickens ever write anything fun?” 

“CUSTOMER: I don’t know why she wants it, but my wife asked for a copy of The Dinosaur Cookbook.
BOOKSELLER: The Dinah Shore Cookbook?” 


Értékelés: 10/9 Jó kikapcsolódás volt elolvasni ezeket a rövidke könyveket, úgysem nagyon ment az olvasás mostanában, kicsit visszalendítettek. Ó, és aranyos illusztrációk is vannak, majdnem minden oldalon. :) 


Érdekes szavak, kifejezések:

- lard: zsír, disznózsír
- ephemera: tiszavirág életű, múló, röpke
- ripping: pompás, remek, klassz
- yarn: fonal, fonál / mese, történet


14 megjegyzés:

  1. Na igen, ha megnövök én is Jen Campbell akarok lenni.
    Jajj de jó, már azt hittem egyedül vagyok, aki nem szereti a youtube videókat (én is ritkán nézem Jent, mert túl produktív :), viszont legalább rövid:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D
      Nem, nem vagy egyedül. Szerintem az a baj, hogy alig van jó vlogger.
      Jen tényleg elég produktív, de néha érdemes szemezgetni a könyvajánlásai közül. :)

      Törlés
  2. The Dinosaur Cookbook :DDD
    jelenhetne meg ilyesmi magyarul is.

    VálaszTörlés
  3. Na, ezek nagyon jók lehetnek. :)
    És én sem szeretem a vlogokat, unom őket. :D

    VálaszTörlés
  4. Nima, jó ötlet :)
    Bea, igen, nagyon jópofák, neked is tetszenének. :) Na, még egy ember, aki unja a vlogot... Akkor ki nézi? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nézek vlogot :D Már-már túl sokat is, de közben azért szoktam mást is csinálni, nekem sokszor a blogbejegyzést nincs türelmem végigolvasni :D (mekkora öngól)

      Törlés
    2. Milyen vlogokat? Mert mondjuk a beauty megint más, vagy máshogy köt le, mint egy könyves. Könyves vlog nincs túl sok, ami jó, szerintem.
      Hehe, hát igen, öngól! :D

      Törlés
    3. A fiatalok szerintem szeretik. A fiaim is néznek ilyesmit. Én nem szeretem a "sallangokat", amiket ilyenkor végig kell hallgatni. Egy blognál átugrom a szememmel, ha nem érdekel valamelyik része, de egy vlognál mennyit tekerjek előre?

      Törlés
    4. Én bele szoktam tekerni, de rendszerint olyankor jövök rá, hogy nem is érdekel annyira, és inkább kikapcsolom. :) De szerintem ennek ellenére engem is egy megnézésnek számol. :)
      A fiatalok jobban kedvelik ezt a műfajt igen. (jajj, öreg vagyok :D )

      Törlés
  5. LOL istenem, ez a könyv nekem is elkelne itthon, már ennyitől röhögőgörcsöt kaptam :)
    No, majd megtárgyalom az Angliában dolgozó barátnőmmel, meg elviszem neki is a blogposztod linkjét, hogy legyen min nevetnie.
    (ráfér, ő meg Mekiben dolgozik)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Örülök, hogy tetszik! Na, gondolom a mekiben is vannak szép kis sztorik... :)

      Törlés
  6. A Dickens-es szíven ütött, de a Kindle-ösön, illetve a kritizálóson jót nevettem, klassz kis gyűjtemény, lehet, hogy valamikor én is beszerzem és elolvasom majd ezeket a köteteket, ígéretesnek tűnnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok van mindkét fajtából még a kötetekben: szíven ütős, idegtépős meg kacagtató, vicces is. :)

      Törlés
    2. A borítót csak most néztem meg alaposabban, ez a Jane Eyre-es teljesen kiakasztott. Elég kínos, nem csoda, hogy pont ezt nyomtatták rá...

      Törlés