2016. május 1., vasárnap

Áprilisi book haul - a nyugalom megzavarására alkalmas poszt!

Forrás.
Kedveseim! Hagyján, hogy a Könyvfesztivál összes könyvét felvásároltam és hazacipeltem roskadozó polcaimra, de ezen felül még volt egynéhány másik beszerzésem is, és hát igen, mind-mind ebben a hónapban, amik csak tovább növelték a könyvtornyom magasságát. Minden korábbi, sőt, valaha volt havi zsákmányt überelve 24 (azaz huszonnégy) beszerzett könyvvel zárom a hónapot. Ez a szám végül engem is meglepett, de nem szándékozom szégyenkezni miatta, sőt, büszke vagyok a szépséges zsákmányomra, aminek nagy része egyébként is ajándék, ugyanis a könyvfesztiválon közelgő születésnapomra vásárolhattam a családom kontójára. :) Plusz becsúszott még reci és megkésett karácsonyi (!) ajándék is, na ezt kapjátok ki! ;) Lássuk a listát! :) 


- A könyvfesztiváli 17 könyvet nem részletezem ki újra, a linken megnézhetitek! :) Volt itt minden a tervezett vásárlástól az "úristen, erre 50% kedvezmény van?"-on át az impulzusvásárlásig. :D 
- Pamela Meyer: Verj át, ha tudsz! - reci a 21. század kiadótól, már olvastam is, poszt a linken :) 
A könyvfesztiválos torony.
- Jen Campbell: More Weird Things Customers Say in Bookshops - Bookdepositorys rendelés, még márciusban adtam le, 5%-os kuponnal. Régóta el akartam olvasni Jen sztorizós-aranyköpéses könyveit, és most meg is tettem végre. :) 
- Sally Gardner: A hold legsötétebb oldala - A mesekönyvudvarban vettem meg az áprilisi bloggertalinkon, mindössze 390 Ft-ért (kávéááár természetesen, sőt, ez már csak valami kis espresso... :D ), ami kihagyhatatlan, főleg, hogy egy Kolibris, Magasfeszültség kategóriájú könyvről van szó. (Bár sajnos azóta csalódást okozott egy másik, ilyen címkével ellátott könyvük). Ezt a vásárlást egyébként Zakkantnak köszönhetem, ő infózott róla, hogy milyen jutányos áron vannak (a Magas cé és jobbhorgot is ugyanennyiét lehet kapni, de azt otthagytam).
- Több szerző: Felsőfokú angol társalgási és külkereskedelmi nyelvkönyv - nos, ennek is érdekes története van, már előző hónapban szemeztem vele, amikor Nitával garázdálkodtunk (vagy az még február lett volna?!), otthagytam, de azóta is ellenállhatatlan vágyat éreztem irátna, úgyhogy most mégis elhoztam... A helyzet az, hogy bár külkereskedelem ésatöbbi, mégiscsak egy felsőfokú angol társalgási könyv, amit tapasztalataim szerint elvétve lehet csak találni, mert mindenhol olyan társalgási könyvek vannak, amin alap, vagy közép. Ez pedig különösen kedves a szívemnek ebben a régi kiadásban. Olyan, mintha Apukám régi könyve lenne. Remélem nincs belőle otthon is egy, neki... :D
- Sarah Andersen: Adulthood is a Myth - a Bookdepós rendelés harmadik fogaskereke, avagy vegyünk funny kis könyveket project. Be is teljesítette a misszióját, nagyon kedves, kacagtató és szerethető képregény, szintén írtam is már róla. 
- Benyák Zoltán: Az idő bolondjai - a kis kakukktojás! :D Miamona barátném ajándéka, bizony még valahonnan karácsonyról átcsúszva... nem voltunk éppen up-to-date-ek a talikkal, van ilyen! És képzeljétek dedikált is! :) Köszönöm! :) 

A fesztiválon kívüli szerzemények, és színezős bookdepo könyvjelzők. :)

Forrás.
A teljes mérleg tehát 24 beszerzett könyv, ebből 1 reci, 10 ajándék, a többi saját vásárlás, de hát helyenként brutál kedvezményekkel ugye (feszt: 20-50%, antikvár: 90%, és még a bookdepón is 5%). Nem bánok semmit, ti is örüljetek velem, szuper könyvtornyom van, és rettentő boldog vagyok vele! :) Külön öröm, hogy bár csak a rövidebbeket, de több könyvet már azonmód el is olvastam a szerzeményből, és nagy kedvem van a többihez is. :) 
Az is öröm, hogy bár most egyszerre sok az új könyvem, tulajdonképpen így terveztem be ezt az évet. Az első néhány hónapban havonta átlagosan két könyvet, összesen hatot szereztem be, és ez az önmegtartóztatás már akkor is azért volt, hogy a könyvfesztiválon és a könyvhéten élhessen ki magam - jó hangulat, nagy kedvezmény és óriási könyvesboltban való csatangolás és válogatás élménye, kell-e ennél több? :) Hozzáteszem, jelen állás szerint viszont a könyvhéten már nem akarok igazán vásárolgatni, ilyen tetemes mennyiséget pláne nem, májusra pedig csak recenziós példányok vannak bekalkulálva. :) 

Az "olvassunk funny kis könyveket olvasási válság idején project "résztvevői". 

A dedikált ajándék kötetem.
Olvasásilag nem alakult valami jól a hónap, abszolút tipikus olvasási válságba süllyedtem, és alig sikerült haladnom a megkezdett olvasmányokkal, így például még mindig gyűröm a Lépcsők városát - és sajnos nem fogom nagyon szeretni -, a Valente-mesét, és Picoult könyvét, aminél az előszónál nem jutottam tovább (az én hibám, a könyv tök jó lesz :D). Pihentetéssel kúráltam magam, meg sok egyéb programmal: barátnőzés, bloggertali, finom padthai-os kaja (belezúgtam!), kávéköltemények és persze a könyvfesztiváli két nap, ami iszonyatosan feltöltött és lendületet adott mindenhez, nem csak az olvasáshoz. :) Összesen 6 könyvet fejeztem be ebben a hónapban, ebben benne van a három rövidke, vidító olvasmány is. 
A blog az olvasási válság ellenére termékeny volt: 14 bejegyzés született áprilisban. 

 U.i.: szerintem ennek többen is örülni fogtok: Backmant olvasok!

A többiek zárásai: 


23 megjegyzés:

  1. EL DO-BOM AZ A-GYA-MAT! :) Remek könyveket szereztél be, szép kis lista! A Böszörményi könyvek ráadásul olyan szépek is. Kíváncsi vagyok Neked, hogy fog tetszeni a sorozat. Az első részt én imádtam és a 2. pedig kívánságlistás. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ilyen hatást kelt. :D :D Nekem is nagyon tetszenek a Böszörményik, külsőre is. :) Én rögtön úgy döntöttem mindkettőt viszem, úgy érzem szeretni fogom nagyon.

      Törlés
  2. Ez aztán a szép torony! :D Májusra jobb olvasási kedvet kívánok, bár így is haladtál a könyveiddel. A három angol könyvre tőled kaptam ihletet, a két könyvesboltosra szerintem májusban mindenképp sort kerítek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Haladtam ugyan, de tök sok mindenbe egyszerűen "beleragadtam", plusz rengeteg olyan napom volt, amikor semmit sem olvastam, és semmi kedvem se volt könyvet kinyitni. Szerencsére nem tart ez általában sokáig. :)

      Törlés
  3. A könyvesboltos beszólalásos könyvet már én is olyan régen kinéztem! Most megint eszembe juttattad. Nekem is meg kell vennem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy Jen könyveihez ennyi mindenkinek meghoztam a kedvét! :)

      Törlés
  4. Szép lista, Boromir képén meg sírva nevetek :)
    Nagyon boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  5. A te tornyodat nem kell felülnézetből fotózni, hogy hatalmasnak tűnjön! :D
    Jó, hogy most karácsonyoztok :D Nekem most jön haza egy barátnőm Angliából, és már azt sem tudom, hogy hány szülinap/névnap/karácsony akármi maradt ki, szóval most fogom neki odaadni a candy cane-es kendőt, amit ajándékba vettem neki. :D

    A válság majd tuti elmúlik, én év eleje óta vergődöm valami ilyesmiben, most már kedvem van, csak 100felé áll az agyam, ezért lassan haladok mindennel. A Backman milyen?

    A padthait meséltem itthon, hát másnap egyből thai kaját kellett rendelnünk ebédre. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én tornyom akkora lenne, hogy össze se építettem az egész havit, mert ledőlt volna! :DDD
      Előfordul néha ez az "ünnephalasztás", nálunk is volt már benne névnap meg kiskutyafüle is azóta... a lényeg a találka, aztán valamilyen címszóval persze veszünk egymásnak valami apróságot. :) De az enyém most speciel még full karácsonyi díszben érkezett: karácsonyi lap, szaloncukor díszítés, ami megolvadt a melegben, karácsonyi dísztáska... :D

      Az olvasási válság úgy érzem elmúlt, ma is rengeteg oldalt habzsoltam, és már van kedvem is hozzá nagyon! :)
      Backman: még az Ove elején vagyok nagyon, de eddig tetszik ez a szerencsétlen bogaras fazon.

      A padthai nagyon szuper, én is voltam azóta megint... :D

      Törlés
  6. 24, azta, az tényleg szép szám! :) Nagyon jó olvasni, hogy örülsz mindegyik beszerzésnek, és végül is ezek mind érdekelnek is, szóval tényleg nincs értelme szabadkozni miattuk. :)
    Én azért még tervezek egy harácsolást Könyvhéten, sajnos sok engem érdeklő könyv jelenik meg akkor, mondjuk nem sokkal utána szülinapom van, szóval arra is hagyok azért valamit. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Köszi!
      Az a jó, hogy egyelőre fogalmam sincs mik jönnek a könyvhétre, még nem is akarom tudni... :D de tényleg nem tervezek oda kiugró beszerzést már, max 2-3 könyvet ha úgy adódik.

      Törlés
  7. Hú, szép kis kupackák, szuper könyveket szereztél be! :) Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit fogsz szólni a Böszörményikhez. ;)

    VálaszTörlés
  8. 24??? Nyertél! :)) De a számok nem jelentenek semmit, a lényeg az örömöd, és már csak idő kellene az olvasásukhoz, nem? Remélem a Leányrablás+a folytatása be fog jönni neked, az miatt nagyon drukkolok :)
    De jók azok a színezős bookdepós könyvjelzők, tök ötletes :)
    A Válaszok házán nagyon gondolkoztam én is, de egyelőre megvárom mit mondtok róla :)

    VálaszTörlés
  9. Colourful Fantasy, köszönöm! :) Szerintem is szuperek! :) Most nyáron szeretném olvasni a Böszörményiket! :)

    Nikkincs, igen, nyerteeeem! :D A jutalmam ez a sok könyv. ;) Úgy érzem szeretni fogom a Leányrablást, mindenki annak örül egyébként a legjobban úgy fest. :)
    Szeretnél ilyen könyvjelzőt? Dupla mindkettő, szívesen neked adom, dobj címet priviben, vagy a legközelebb ha találkozunk, elviszem. :)
    A Válaszok házán én nem sokat filóztam, annyira megkívántam. :) Miamona már olvassa, és a felénél tart, szóval majd őt lesheted először vélemény-ügyileg. :)

    VálaszTörlés
  10. A Rengetegnek egy lazább hétvégén állj neki, letehetetlen :) Meglepően mély lelki-filozófiai húrokat penget meg, és az elhúzódó, komplex cselekményt olyan hihetetlenül és mégis autentikusan szövi, hogy csak úgy kapkodtam a fejem tőle. És mindezt úgy, hogy a műfaj megrögzött ellenzőjeként kezdtem el olvasni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy igazán kedvcsináló komment hozzá! :) Örülök, hogy téged így megtalált, ilyen előzmények mellett is! :)

      Törlés
  11. Húha, 24, szép szám. :) Én idén csak 3 könyvet vettem (ebből kettőt könyvfeszten), visszafogtam magam. :D Meg aztán rájöttem, hogy a legtöbb vásárlásom impulzusvásárlás, egy idő után nem is érdekel annyira (egy csomó könyvem van, amit x ideje vettem meg és már nem is érdekel...). Mire eljutok az olvasásáig, addig beszerzi a könyvtár, úgyhogy így sem marad ki az élmény. :) A Sally Gardner-könyv csak ennyi volt? Ah, nekem is kell. :D Hol van ez a mesekönyvudvar? A Minden dolgok könyve nagyon tetszett, ez is érdekel.

    Az olvasási válság engem is elért, alig haladok valamivel. :( Pedig két olyan sorozatrész is van, amit nagyon vártam, de egyik sem köt le. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor még nem sok mindent zsákmányoltál idén. :) Sebaj, több helyed van! :D Az olvasási válság viszont nem jó, remélem hamar kilábalsz belőle.
      Az impulzusvásárlásokkal kapcsolatban nekem is sokszor ez a tapasztalatom, és bizony felgyűlt így jópár olyan könyv, ami már nem is érdekel annyira.
      A Sally Gardner tényleg csak ennyi volt, igen. :) Ugyanott van a mesekönyvudvar, mint a sima, csak nem kell bemenni az árkádok alá, hanem kinn az utcafronton van, külön bejárattal. Tulajdonképpen amit meglátsz a könyvudvarhoz legközelebb eső gyerekkönyves kirakattal, na az lesz az. :)

      Törlés
  12. 24, uramatyám! :O :D Ez aztán lenyűgöző kupac!
    Képzeld, reeával mi is áprilisban karácsonyoztunk (egyszerűen nem jött össze előbb...), és mit gondolsz, hol voltunk? Padthaiban. :D Nekem egy kicsit furcsa volt az ízvilága, de nem rossz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Akkor hasonlóképp jött össze a "karácsonyozás", micsoda véletlen, épp padthai! :D :D Nekem nagyon tetszik ez az ízvilág. :)

      Törlés
  13. És azt hittem a 16-tal sok leszek áprilisban :D :D :D: :D wehehehehe! igaz még nem olvastam mindenki posztját, a sajátomat is csak most írtam meg, de ne bánj semmit. szívesen az akciót, örülök, hogy egy espressó áráért vettél könyvet, reméljük jó lesz, mert nekem is megvan, és én bízok benne. mindegyik könyv szuperságos, a dedikált Benyák pedig mekkora jó már!!!!! az a kis madár a Verj át ha tudsz felett micsoda? kerámia? vagy üveg? (lényeglátás!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem-nem! Az ehavi trófea az enyém! :D
      Mindjárt megyek és olvaslak, azért a 16 se semmi. ;)
      Hát tényleg köszi, tuti jó lesz Hold legsötétebb oldala, érzem! :)
      A kis madárka üveg, hát igazából dísz, vagy nehezék. Egyébként tök örülök, hogy észrevetted! :D :D :D

      Törlés