2015. november 8., vasárnap

Likánok kíméljenek!

Benjamin Percy: Red Moon (Vörös hold) című könyve lett az idei harmadik félbehagyásom... Úgy látszik önbeteljesítő lett a megállapításom, hogy az ősz mindig számomra a félbehagyások időszaka. 
A könyv a megjelenéskor felkeltette a figyelmemet, és érdeklődéssel olvastam milyen félrevezetően reklámozták urban fantasy + love story kombinációjaként, pedig nem az. 

36%-ig bírtam ezt a förmedményt olvasni, mert egy örök optimista vagyok, és vártam, hogy majd mindjárt jó lesz már, és kiforrja magát valami, és érdekelni fog bárkinek is a sorsa belőle... Hát nem. Csak tájékoztatásul: ez egy 830 oldalas regény, vagyis 300 oldalt szenvedtem vele, egy egész másik normál könyvnyit, és az alatt sem sikerült semmit bizonyítania. Monoton, unalmas, tétova, és teljességgel érdektelen maradt. Ez a könyv nem halad sehova. És ne mondja nekem senki, hogy de, majd az epilógusban ú, meg ááá. Nehogymár az epilógustól legyen jó egy könyv. 

A történet alapvetően egy társadalmi dráma, fantasy elemmel. A világunkban likánok is élnek, akik tulajdonképpen vérfarkasok. A kór egy prionfertőzéssel terjed. A történet elején egy repülőgépen egy vérszomjas likán kiirt mindenkit, ja pardon, egy valaki elbújik egy hulla alatt, őbelőle "hős" lesz, pedig már elnézést, de lóf*szt nem csinált. Ő az egyik fő narrátor. Aztán van Claire, akiért eljönnek az eset után, lemészárolják a családját, és megpróbálják befogni, ő is likán. A harmadik pedig egy politikus, aki pórul jár és megfertőződik... Claire a nagynénjéhez menekül akinek a címét valami papíron lévő rejtvényből fejti meg, véletlenül persze Patrick, a repülős "hőske" is belefut és megmenti egy bohócmaszkos pedofiltól aki épp meg akarja erőszakolni... Közben van néhány egyéb semmilyen mellékszereplő, körkapcsolás, üresjárat, aztán tehénvérrel teli istálló, és egyéb likánjárta helyek, ahol mészárlás történik. Utter nonsense. 


Hallottam, hogy epizodikus, sokszereplős, szerteágazó, és kicsit doku-jellegű lesz, amivel semmi bajom, imádtam ezt a WWZ-ben is, és ott is egy képzelt, fantasy-elemet (zombi) integráltak úgy, hogy közben mégis nagyon az emberi és társadalmi problémákról szólt az egész. A likánokkal is így kellett volna hogy legyen, hiszen ez alapvetően csak egy valami miatt kirekesztett csoport a világban, lehetnének bárkik, akiket valami miatt megbélyegeznek, bőrszín vagy vallás, vagy más egyéb miatt. 

300 oldal után azt kell mondjam, ez egy rettenetesen rossz, stílustalan, unalmas írás. Semelyik szereplője iránt nem tud egy fikarcnyi érdeklődést sem kelteni. Nem halad sehova. Lóg minden a levegőben, be vannak dobálva jelenetek, rosszul vannak megoldva az átkötések. Számomra teljesen élvezhetetlen volt. 
Ez persze a szubjektív véleményem (mi más lenne). 


Köszönöm az érzelmeim tolmácsolását Emma Stone-nak, és Brad Pittnek! :) 

3 megjegyzés:

  1. nagyon jók ezek a gifek. :D
    a gr-en van egy olyan olvasó, aki a vége előtt 60 oldallal hagyta abba, mert ott jött rá, hogy igazából őt ez az egész nem is érdekli, annyira szar. :D

    VálaszTörlés
  2. Én már régebben olvastam erről a könyvről, hogy nem érdemes próbálkozni vele, ezek szerint jól tettem tényleg, hogy kihagytam az életemből. :)
    A GIF-ek pedig zseniálisak, kár, hogy egy ilyen szar könyv kellett hozzájuk. :D

    VálaszTörlés
  3. Nima, köszi! Igen, én is olvastam azt az értékelést, azt hiszem még like-oltam is. Szegény, azért nagyon sokáig szenvedett vele... Én is pont azt éreztem, hogy ezt akármeddig írja még Percy, engem egy fikarcnyit nem fog jobban érdekelni... Az, hogy ilyen részletesen kibontott, szerintem semmit nem emelt a színvonalán. Olyan, mintha a semmit olvasnád.

    Nita, én is olvastam pár véleményt, de ennyire nem gondoltam volna, hogy felsülök vele. Köszi, szerintem is jó gifek. :))

    VálaszTörlés