2013. július 11., csütörtök

Mese a Rókáról és a Borzról, akik család lettek

Brigitte Luciani Borz úr és Róka asszony sorozata


Rám tört a meseolvashatnék, és erről a mesekönyv sorozatról csupa szépet hallottam. Imádnivaló illusztrációit Eve Tharlet készítette, és érdekes módon amolyan képregény-mese az egész. Vagyis sorokban, kockákban vannak a rajzok és buborékokban a szöveg, minden párbeszédekben elmesélve. Nem tudom ez mennyiben nehezíti a mesélését, néhol nekem rossz buborékra ugrott a szemem tőle, de meg lehet szokni. 
A kötetek nagy alakúak, keménytáblásak, szépek. Megtudhatjuk belőlük özvegy Borz úr és elvált Róka asszony hogy ismerkedtek össze, majd kovácsolódtak egy családdá összesen négy csemetéjükkel együtt. 


Róka asszonynak egy lánya van, Vöröske, Borz úrnak két fia: Torkos és Borzas, és egy lánya, Ribiszke, aki egy tündér. :) Az első részben fogadja be a Borz család Rókáékat, és a gyerekek tiltakozása ellenére is végleg összeköltöznek, a másodikban a testvérek próbálnak dűlőre jutni egymással és szüleik megosztott szeretetével is, hogy a harmadikban némi versengést  követően igazi csapattá kovácsolódjanak. 

Örültem, hogy reális problémákat, konfliktusokat jelenítettek meg, megjelent rókáéknál az igazi apa is, durcáskodás volt azon, hogy ki kinek az anyukája, kit szeret jobban anya és apa, milyen más szabályok lehetnek egy új otthonban, új szereplőkkel az életünkben.

Tegnap keresgéltem képeket a bejegyzéshez, és ráakadtam az eredeti, francia nyelvű folytatásokra is, kíváncsi vagyok, ki fogják-e adni ezeket is magyarul. (?) Íme a negyedik és ötödik részek: 



 Értékelés: 10/10 Kedves és egyszerű mesék, amik az igazi, régi mesekönyvekre emlékeztetnek, ugyanakkor mégis modern, képregényes a formájuk. Gyerekként örömmel lapozgatnám, és próbálnám utánozni a szép rajzait, felnőttként szívesen olvastam, és szívesen olvasnám esti meseként is.  :) 

Kiadja a Könyvmolyképző.
A magyarul megjelent kötetek alcímei: 1. A találkozás, 2. Zavaros viszonyok, 3. Micsoda csapat!
Oldalszám 32/kötet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése